عینکهای هوشمند باعث شدند آدمهای نابینا دنیا را ببینند

شرکت Aira که یک شرکت تازه کار آمریکایی است عینک هوشمندی را ساخته است که بوسیله آن افراد نابینا میتوانند هرکاری انجام دهند. این عینک فرد نابینا را به یک شبکه ای از عاملها وصل میکند که آنها میتوانند همزمان هرچیزی که فرد نابینا در مقابلش است را ببینند.

این عاملها به مشتریان خود کمک می کنند تا همانند دیگران، فعالیتهای روزانه خود را از قبیل مسیریابی در خیابانهای شلوغ و خرید از یک مغازه خواروبار فروشی انجام دهند. همچنین این عاملها میتوانند مکان فرد نابینا را در نرم افزار Google Maps دنبال نمایند. شرکت Aira تاکید کرد این وسیله با هدف جایگزینی با ابزار سنتی از قبیل سگ و عصا  طراحی نشده بلکه می تواند در کنار آنها برای کارهای مشخصی مفید واقع شود.

این عینک هوشمند هم اکنون در امریکا با پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه در دو حالت در دسترس میباشد. در حالت اول میتوانید با پرداخت ۱۲۹ دلار در هر ماه یک عینک هوشمند و ۲۰۰ دقیقه دسترسی ماهانه داشته باشید. در حالت دوم میتوانید با پرداخت ۱۹۹ دلار در هر ماه یک عینک هوشمند و ۴۰۰ دقیقه دسترسی ماهانه داشته باشید، بهمراه تضمین شرکت که عاملها در کمتر از ده ثانیه به درخواست شما پاسخ میدهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Search